Twintipz forum » General skiing

Schoenen - strak of los?

(9 posts)

1. GMR
    Member

Hoe stellen jullie je schoenen af voor tijdens het freestylen?

Lekker strak voor directe controle, of wat losser, zodat je meer ruimte hebt om de klappen op te vangen?

Posted 10 months ago #
  2. H
    Member

strak, voor die pretzels,
    als je freestyle boots hebt, geven de schoenen toch wel mee...

Posted 10 months ago #
  3. je wilt ze idd niet los hebben dan krijg je alleen maar pijn overal

Posted 10 months ago #
  4. gewoon tight doen.. ze veren indd mee. gewoon zorgen dat je niet "TE"stijve schoentjes koopt. vooral de voorwaardse flex mag iets minder zijn..

maar das mijn mening :)

ben even weg. poederrijden in rotterdam
    Posted 10 months ago #
  5. GMR
    Member

Thnx :)

Ik heb geen speciale freestyle schoenen, al heb ik wel een wat lagere flex (flex80 geloof ik), ik moet ook op de piste goede controle hebben natuurlijk.

Mijn schoenen hebben 2 clips bij de schenen, en daarboven nog een klitteband sluiting, de clips maak ik redelijk stevig vast, en de klitteband sluiting dan iets losser, zodat ik daar wat mee kan veren.

Posted 10 months ago #
  6. Als jij je er prettig bij voelt dan zitten ze goed!

Posted 10 months ago #
  7. klitteband moet je juist strak doen anders krijg je shinbang

Posted 10 months ago #
  8. Rman
    Member

Bijna alle freestyle schoenen kunnen de klap opvangen, omdat ze wat slapper zijn dan normale schoenen. Dus je kunt ze goed strak zetten, maar ga je dingen doen die je minder goed beheert dan kan het losser maar dat is voor iedereen anders.

Posted 6 months ago #
  9. als je nieuwe shit probeert moet je juist niet je schoenen losser doen!! of naja als je graag je enkel breekt moet je het vooral doen! schoen moet strak zitten als je beweging ruimte hebt krijg je shinbang of toebang!

Posted 6 months ago #

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.